ATPTest

Často kladené otázky (FAQ)

Pokud zde nenajdete odpověď, nepropadejte panice. Prosím neváhejte a kontaktujte nás. Většinu dotazů vyřídíme rychle a jednoduše po telefonu nebo e-mailu, složitější záležitosti řešíme společně s týmem specialistů výrobce firmy Hygiena. Rádi Vám pomůžeme, abyste byli plně spokojeni.

Nejjednodušší je nám zavolat nebo poslat e-mail. Obratem Vám pošleme cenovou nabídku na míru. U běžných testů nabízíme množstevní slevy již od 2 balení. Na pravidelné odběry doporučujeme využít dlouhodobých objednávek za ještě výhodnější ceny. Pokud používáte nějaký starší konkurenční systém, rádi Vám připravíme nabídku na porovnání. Možná zjistíte, že naše systémy jsou nejen lepší, ale mohou být navíc také levnější.

Především záleží, jaké testy budete chtít používat, v jakém provozu a jaký způsob zpracování výsledků preferujete. Obecně v běžném potravinářském provozu Vám bude stačit základní (a také nejlevnější) kombinace přístroje SystemSURE Plus a testů UltraSnap. Pokud budete používat testy MicroSnap, potřebujete citlivější přístroj EnSURE Touch. Z pohledu uživatelského komfortu a snadného přenosu výsledků je rozhodně nejlepší volbou dotykový EnSURE Touch. Podívejte se na stránku Výběr přístroje ➡️ nebo nás kontaktujte a probereme vše podrobně. Pokud si nejste jistí, můžete si přístroj i zapůjčit na vyzkoušení.

Záleží na Vás a Vašem systému jakosti. Luminometr není z metrologického pohledu v roli tzv. „stanoveného měřidla“, nepodléhá tedy povinným kalibracím. Snímací prvek v našich luminometrech je velmi stabilní, takže ani výrobce žádné povinné kalibrace nepředepisuje. Záleží tedy zcela na Vás, jakým způsobem a jak často budete chtít ověřovat správnou funkci přístroje. Řada uživatelů provádí kontrolu jednou ročně, což je z našeho pohledu rozumný přístup a osvědčuje se i při prezentaci systému při auditech. Viz též na stránce Kalibrace, servis, záložní přístroje ➡️

Ano, to je správně. SKA-TEC je výhradním zastoupením firmy Hygiena pro ČR a SR a máme navázanou dlouhodobou spolupráci s některými vybranými prodejci laboratorní a sanitační techniky. Můžete se tak setkat s našimi produkty i u nich a na jejich stránkách. Ať již pořídíte přístroj přímo od nás, nebo od některého z těchto prodejců, nemusíte mít vůbec žádné obavy. Všechny přístroje i testy jdou od výrobce oficiální cestou přes náš sklad v Praze a s veškerou naší podporou. Můžete se tak na nás kdykoliv obrátit přímo nebo prostřednictvím příslušného obchodního zástupce. V případě jakýchkoliv pochybností se nás zeptejte, rádi Vám legitimitu prodejce potvrdíme.

Příkladem může být Verkon ➡️, nebo P-LAB ➡️

Ano, můžeme. Je třeba jen dát pozor na to, abychom neporovnávali hrušky a jablka.

ATP test (UltraSnap, SuperSnap, AquaSnap) z principu detekuje jakoukoliv organickou nečistotu na testovaném povrchu. Mohou to být bakterie, kvasinky, různé biofilmy, nebo zbytky materiálu po špatně provedeném čištění. V zásadě tedy cokoliv, co by na čistém povrchu být nemělo a mohlo by sloužit jako živná půda pro růst mikroorganismů.

Mikrobiologický rozbor detekuje pouze živé mikroorganismy, které se tam zpravidla objevují až jako následek špatné sanitace.

Speciálním případem jsou testy MicroSnap, které umí detekovat mikrobální kontaminaci na principu upraveného ATP testu, a to výrazně rychleji než rozbor na agaru. Podrobnosti naleznete zde: MicroSnap ➡️

Nejedná se tedy o totožné metody – každá dává odpověď na trochu jinou otázku, i když ve velké většině případů se jejich výsledky shodují.

Jednoduše. Můžete začít s doporučenými výchozími limity 10 RLU a 30 RLU (pro SystemSURE Plus) nebo 20 RLU a 60 RLU (pro EnSURE a EnSURE Touch). Pokud se jedná o standardní nerezové zařízení, budou Vám pravděpodobně vyhovovat. Podle prvních testů si pak můžete limity přizpůsobit tak, aby vyhovovaly přesně konkrétnímu kontrolnímu místu. Podrobnosti k metodice a postupu stanovení limitů si můžete přečíst v příručce Průvodce ATP testem, kterou jste dostali v balíčků návodů k přístroji. V případě nejasností se nám ozvěte.

Pokud se Vám nedaří zapnout přístroj EnSURE Touch:

– Přístroj je vybitý. Připojte nabíjecí kabel nebo vložte přístroj do stojánku a zkuste ho za chvíli znovu zapnout.

– Došlo k chybě programu. Přidržte na 15 vteřin zapínací tlačítko. Přístroj se restartuje a bude opět normálně pracovat.

Pokud se Vám nedaří zapnout přístroj SystemSURE Plus nebo EnSURE:

– Přístroj je vybitý. Vyměňte baterie za nové.

Nepropadejte panice! S většinou drobných problémů si umíme poradit a s největší pravděpodobností nebudete hned potřebovat nový přístroj. Každopádně se nám ozvěte a společně to vyřešíme. Případně ještě koukněte na stránku Kalibrace, servis, záložní přístroje ➡️

Bude potřeba vyměnit baterie. Přístroje SystemSURE Plus a EnSURE jsou napájené dvěma běžnými tužkovými bateriemi. Odklopte víčko na zadní straně přístroje a vyměňte baterie za nové (doporučujeme nepoužívat ty úplně nejlevnější). Přístroj se automaticky zapne a bude chtít zadat aktuální čas a datum (blikající hodnota se nastavuje šipkami, potvrdí se OK). První vyberte 24h (formát času) pak nastavte hodiny a minuty. Poté vyberte D/M/Y (formát data) a nastavte den, měsíc a rok. A to je vše.

Pokud se Vám již zaplnila paměť výsledků v přístroji SystemSURE Plus a EnSURE, doporučujeme stáhnout výsledky do počítače prostřednictvím programu SureTrend nebo Results Upload Utility a na konci procesu zvolit vymazání paměti přístroje. Pokud programy nepoužíváte, můžete paměť vymazat i přímo na přístroji:

Stiskněte „*“ pro přístup do menu, šipkou nalistujte na položku Memory a stiskněte OK. Poté přidržte „*“ dokud se neozve zapípání. Na displeji se zobrazí „Memory Erase?“. Přidržte tlačítko OK, dokud se neozve pípnutí. Celá paměť výsledků se vymaže.

Přístroj EnSURE Touch vymazání nepotřebuje, paměť je velká a výsledků se do ní vejde opravdu hodně. Pokud byste přeci jen z nějakého důvodu potřebovali smazat úplně vše, můžete použít funkci Tovární nastavení.